Ankara'da Pazarlama Planına Başlayın

Pazarlama planı, her küçük işletme için çok önemli bir kaynaktır. Özünde bir pazarlama planı, hangi pazarın ürün veya hizmetinizin ihtiyaç duyduğunu, ürününüzün rakiplerinden nasıl farklı olduğunu ve ürün veya hizmetinizin kime pazarlandığını anlamanıza yardımcı olur.

Pazarlama planları ayrıca satış stratejisi, marka bilinci oluşturma yönü ve genel işinizi oluşturmak için bir yol haritası görevi görür. Şirketiniz için bir pazarlama planı hazırlamanın en büyük yararı, işletmeniz, hedefleri ve bu hedeflere nasıl ulaşabileceğiniz hakkında eleştirel düşünmeyi kapsar.

Bir planlama süreci (bazı) önemli fırsat ve sorunları, (bunlara) hitap etmek için ihtiyaç duyduğunuz kaynakları ve (bazı) bu kaynakları etkin bir şekilde kullanmanın yollarını belirlemenize yardımcı olur."  Pazarlama da "İlerledikçe hala uyum sağlamanız gerekecek, ancak uyarlamalar hiç düşünmemiş olduğunuzdan daha az farklı ve daha az zordur." unutmayın!

Ankara'da Pazarlama Planına Başlayın

Ankara İçin Pazarlama Planı Oluşturun!

Gerçek şablona başlamadan önce, bir pazarlama planı hakkında nasıl düşünüleceğini anlamak önemlidir. Bir pazarlama planı, alıcılarınızın kim olduğunu hedefler, sunduğunuz hizmeti veya ürünü belirler ve benzersiz satış teklifinizi belirler. Geri kalan kısım, ürününüzü veya hizmetinizi isteyen alıcıların önüne ürününüzü getirmenin en iyi yolunu planlamak ve geliştirmek.

Kendi planınızı hazırlamanın yanı sıra, dijital bir pazarlama ajansı ile çalışabilir veya ürünlerinizi çevrimiçi olarak kullanmak için internet pazarlama ve PPC yönetim hizmetlerini kullanabilirsiniz.

Genel bir yol haritası oluşturduktan sonra, haritayı her yıl güncel tutun. Güncellenmiş bir plana sahip olmak işletmenizin daima doğru yolda olmasını sağlar. Ayrıca, bir bütçe oluşturmak pazarlama planınızı uygulamak için uygun finansal adımları atmanıza izin verebilir.

1. Yönetici Özeti

Bu özet, planınızın okuyucusuna, işletmenizin hedeflerine ve kullanmak istediğiniz pazarlama stratejisine genel bir bakış sağlamak için harika bir yerdir. Okuyucu işinize ve pazarlama planınızın genel hedeflerine hızlı bir bakış için bu özete ihtiyaç duyar.

2. Görev beyanı

Şirketinizin değerlerini ve bunların bir kuruluş olarak genel hedeflerinizle nasıl ilişkili olduğunu burada açıklayabilirsiniz. Düşünmenizi sağlayacak bazı iyi sorular:

Şirketiniz bugün ne yapıyor?
Şirketiniz için önemli olan nedir?
Şirketiniz gelecekte ne yapmak ister?
Marka kimliğiniz nedir?
Kültürünüz nasıl?

Şirketiniz müşterilere, çalışanlara ve paydaşlara nasıl fayda sağlar?

3. Hedef pazarlar

Bu, ankara pazarlama planınızın en önemli kısımlarından biridir: ürününüzü pazarlamak istediğiniz kişiyi belirlemek. Tanımlanmış bir grup insan olmadan, pazarlama için harcadığınız para bir atık olacaktır. Şöyle düşünün: Bugün dünyada hizmetinize veya ürününüze ihtiyaç duyan ancak henüz var olmadığını bilmeyen bir grup insan var. O insanlar kim? İşte beyin fırtınası için başka sorular:

Müşterilerinizin demografisi nedir (cinsiyet, yaş, gelir, eğitim vb.)?
Onların ihtiyaçları ve ilgi alanları nelerdir?
Psikografik profilleri nedir (tutumlar, felsefeler, değerler, yaşam tarzı vb.)?
Müşteriler Ankara'da Nasıl davranıyorlar?
Kullandıkları mevcut ürünler nelerdir?

4. Ürünler ve hizmetler

Ürününüz veya hizmetiniz (tabii ki) işinizin merkezidir. Bu bölümde, müşterilerinize neler sunduğunuzu eleştirel bir şekilde düşünün.

Müşteriler için ne yapıyorsunuz veya sağlıyorsunuz?
Müşterilerinizin ihtiyaçları nelerdir?
Ürününüz veya hizmetiniz müşterilerin ihtiyaçlarını nasıl karşılıyor?
Müşterilerinizin yaşamlarına nasıl bir değer katıyorsunuz?
Ne tür bir ürün veya hizmet sunuyorsunuz?

5. Dağıtım kanalları

Raporun bu noktasında, daha çok gerçek pazarlama teorisi ve uygulamalarına geçmelisiniz. Dağıtım kanalları, bir müşteriye veya işletmeye ulaşmak için kullanabileceğiniz yollardır. Mevcut ve potansiyel tüm satış kanallarını düşünmek önemlidir. Bazı satış kanallarına örnek olarak şunlar verilebilir:

İnternet sitesi
Perakende
Sokak satışı
Sosyal medya
E-posta
Bayiler

6. Rekabetçi profil

Pazarlama planınızın en önemli yönlerinden biri, benzersiz satış teklifinizi geliştirmektir. USP, ürününüzü veya hizmetinizi rakipler tarafından sunulanlardan ayıran bir özellik veya tutumdur. Her şey farklılaşma ile ilgilidir ve şirketinizi bir tür mal veya hizmetin tek sahibi olarak ayırt etmek, işinize muazzam bir şekilde yardımcı olabilir. Dikkate alınması gereken bazı fikirler:

Güç kaynağınız nedir?
Rakipleriniz kimler? Ne sunuyorlar?
Rekabetinizin güçlü ve zayıf yanları nelerdir?
Pazarın (veya müşterinin) hangi ihtiyaçları karşılanmıyor? Bu ihtiyaçları karşılamak için ne yapabilirsiniz?

7. Fiyatlandırma stratejisi

Fiyatlandırma, pazarlama planınızı geliştirirken göz önünde bulundurmanız gereken bir şeydir. Doğru fiyatlandırma stratejisini geliştirmek, ürününüzü daha iyi pazarlamanıza yardımcı olabilir.

Kâr yapmak ve üretim maliyetlerini karşılamak için makul marjlar nelerdir?
Öngörülen fiyat noktanızda ürün veya hizmet pazarı var mı?
Daha büyük bir pazar payı karşılığında kar marjlarını feda etmeye hazır mısınız?
Pazarlama ve dağıtım maliyetleriniz nelerdir?

8. Pazarlama stratejisi

Bu bölümde, ürününüzü pazarlamak için hangi kanalları kullanabileceğinizi açıklayın. Hikayenizi anlatmak ve hedef kitlenizi ikna etmek için hangi kanalların en etkili olacağını düşünün. Hedef kitleniz sosyal medyayı meraklıysa, radyo veya yazılı medya yerine bu kanalları kullanmak daha iyi olabilir. Başlamanız için kanalların listesi:

Basılı yayınlar (gazeteler, dergiler, broşürler, kataloglar, doğrudan posta)
Yayın (TV, radyo)
Basın yayınları
Fuarlar, ürün tanıtımları, etkinlik pazarlaması
Çevrimiçi reklamcılık
Sosyal medya
Online satış
Diğer şirketlerle ortak pazarlama

9. Amaçlar

Mesajınızı iletmek için hangi kanalları kullanabileceğinizi belirledikten sonra, tam olarak neyi gerçekleştirmek istediğinizi düşünün. Bu, pazara giriş ve gelir hedefleriyle ilgili belirli hedefleri içermelidir. Düşünülmesi gereken şeyler var:

Satış kotaları
Kazanılan yeni müşteri sayısı
Müşteri elde tutma yüzdeleri
Gelir hedefleri
Pazara nüfus etme
Marka bilinirliği
Web sitesi trafiği

10. Eylem planları

Yukarıdaki öğelerin tümü belirtildiğinde, pazarlama planınızı yürürlüğe koymak için hangi gerçek adımların atılması gerektiğini belirleyin. Bu, uygun adımların belirlenmesini, hedeflerin belirlenmesini, sorumlulukların parçalanmasını ve genel bir zaman çizelgesinin oluşturulmasını içerir. İşletmenizin karşılaşabileceği potansiyel engelleri ve bunların üstesinden gelmek için bazı çözümleri beyin fırtınası yapmak da önemlidir.

11. Finansal tahminler

Bu adım, gerçekçi bir bütçe oluşturmanıza ve pazarlama planınızın maliyet perspektifinden nasıl görüneceğini daha iyi anlamanıza olanak tanır. Bir bütçe belirlemeye ek olarak, toplam yatırım getirisini de dikkate aldığınızdan emin olun. Dikkate alınması gereken diğer bazı finansal tahminler:

Uygulama maliyeti
Ürün veya hizmet üretme maliyeti
Mevcut ve öngörülen nakit akışı
Öngörülen satışlar
Öngörülen satışlarda istenen kar marjı

Sonuç olarak

Bir pazarlama planı yol haritası olarak kullanılabilir ve işletmeniz büyüdükçe ve değiştikçe güncellenmelidir. Beyin fırtınası yapmak ve hedefler belirlemek, her işletme için büyümeye yönelik önemli bir adımdır. Bir pazarlama planı geliştirmek, işinizi sürekli başarı için kurabilir - beklenmedik durumlara hazırlanmanıza ve markanızı hedef kitlenizin hayatında kurmanıza olanak tanır.

Not: Pazarlama herkesin anladığı bir dil değildir!
Herkes otomobil kullanır, fakat bazıları otomobili kullanır!

Ana Sayfaya Dön »